İlaç Alerjisi

İlaç aldıktan sonra kızarıklık, kurdeşen veya nefes almada güçlük çekerseniz, ilaç veya ilaç alerjiniz olabilir.
En sık alerjik reaksiyona neden olan ilaçlar şunları içerir:

  • Penisilin ve ilgili antibiyotikler
  • Sülfonamid içeren antibiyotikler (sülfa ilaçları)
  • Antikonvülsanlar
  • Aspirin, ibuprofen ve diğer nonsteroid antiinflamatuvar ilaçlar (NSAID'ler)
  • Kemoterapi ilaçları

Semptomlar hızla veya birkaç saat içinde gelişebilir ve genellikle geçmişte reaksiyon göstermeden kullandığınız bir ilacı aldıktan sonra ortaya çıkar.

En yaygın semptom kurdeşen - kırmızı deri döküntüsüdür. Diğerleri boğazınızda şişme, nefes almada güçlük, mide bulantısı veya mide kramplarını içerebilir. Bunlar işaretler anafilaksi - mümkün olan en kısa sürede tedavi edilmesi gereken, yaşamı tehdit eden bir alerjik reaksiyon.

Anafilaksi için ilk tedavi yöntemi epinefrindir. Size bir oto-epinefrin enjektörü reçete edilmişse, hemen kullanın ve ardından tıbbi yardım isteyin. Kullanabileceğiniz bir otomatik enjektörünüz yoksa, 911'i arayın veya hemen acil servise gidin.

Acil servisten serbest bırakıldıktan sonra, iki epinefrin oto-enjektör reçetesi ve doğru bir teşhis ve anafilaksi tedavi planı için kurul onaylı bir alerji uzmanına sevk isteyin.

 Penisiline alerjiniz var mı? İşte Neden Test Edilmelisiniz?

İlaç alerjisi teşhisi konduktan sonra:

Kaçınmanız gereken ilgili ilaçları sorun.
Alerjik reaksiyonunuza neden olan ilaca alternatifler hakkında bilgi isteyin.
Ailenizin ve tüm sağlık uzmanlarınızın alerjinizin ve yaşadığınız semptomların farkında olduğundan emin olun.
Alerjinizi tanımlayan bir acil tıbbi uyarı bileziği veya kolye takın.

İlaç alerjileri hakkında daha fazla bilgi için şu adresi ziyaret edin: Amerikan Alerji, Astım ve İmmünoloji Koleji

İlgili Bilgiler

GAAPP Üye Kuruluşundan alınmıştır Alerji ve Astım Ağı